Zadzwoń do nas i umów się na pierwszy
bezpłatny trening EMS

Trening EMS a budowanie masy mięśniowej

Sprawdź nasze aktualności oraz newsy na temat treningów EMS. Przedstawiamy tutaj wiele zalet treningu EMS oraz jego sposoby na poprawę sylwetki, budowę masy mieśniowej, rehabilitacji oraz poprawy wydolności. 

Nie czekaj! Umów się już teraz!

Zadzwoń do nas

Aktualności

Temat: Trening EMS a budowanie masy mięśniowej – czy to działa?

Trening EMS a budowanie masy mięśniowej

Dzięki EMS możesz skutecznie zwiększyć masę mięśniową na wielu partiach swojego ciała. Jeden do dwóch treningów w tygodniu pozwoli Ci wyglądać bardziej atrakcyjnie i efektownie budować swój wizerunek. Mniej treningów i szybsza rozbudowa masy mięśniowej to podstawowa zaleta EMS. Efekty osiągane przy pomocy elektrostymulacji, są widoczne szybciej niż w przypadku innych rodzajów ćwiczeń. Pobudzenie mięśni za pomocą impulsu w treningu EMS sprawia, że są one w większym stopniu angażowane do pracy, a przez to możliwy jest ich szybszy rozrost i modelowanie. 

EMS – co to za trening?

Skrót EMS (Electrical Muscle Stimulation) to nic innego jak elektrostymulacja mięśni. Technika wykorzystywania impulsów elektrycznych jest znana i stosowana w medycynie od wielu lat. Obecnie jest to powszechnie wykorzystywana metoda rehabilitacji pacjentów. Stosuje się ją u osób, które nie są zdolne do samodzielnej aktywności ruchowej. Trening EMS to także skuteczna linia obrony przeciw atrofii (czyli zanikowi) mięśni.

EMS a budowanie mięśni

Na czym polega trening EMS a budowanie masy mięśniowej? Osoba wykonuje ćwiczenia pod okiem certyfikowanego/wykwalifikowanego trenera i wykorzystuje do tego specjalny strój z odpowiednio rozmieszczonymi elektrodami. Dedykowane urządzenie wysyła impulsy elektryczne i w ten sposób stymulowany jest skurcz i rozkurcz wybranych partii mięśni. W praktyce mięśnie pracują intensywniej – w wyniku świadomego napięcia mięśniowego.

Budowa mięśni dzięki metodzie EMS jest łatwa i dostępna dla każdego, a doświadczenie sportowe nie ma tu żadnego znaczenia. Trening EMS jest przeznaczony zarówno dla osoby początkującej, jak i doświadczonych sportowców, ale jest to również świetna metoda treningowa dla seniorów. Trening jest w pełni bezpieczny, nie powoduje kontuzji i nie obciąża stawów oraz kolan. Trening zawsze prowadzi doświadczony trener personalny, który dobiera plan treningowy adekwatny do predyspozycji i oczekiwań osoby ćwiczącej.

Wpływ na przeprowadzenie skutecznego treningu ma przede wszystkim doświadczony trener, odpowiednio przystosowana kamizelka treningowa oraz nowoczesna maszyna EMS. Wszystkie te elementy tworzą całość, która pomoże Ci zbudować masę mięśniową w sposób efektywny i bezpieczny. Kamizelka do treningu EMS wyposażona jest w specjalne elektrody dostarczające impuls elektryczny bezpośrednio do mięśni, a połączona jest z maszyną do elektrostymulacji. Parametry impulsu dostosowuje trener w zależności od celów, kondycji oraz predyspozycji osoby ćwiczącej. Do budowania masy mięśniowej służy prąd EMS. Impuls ten dociera bezpośrednio do najgłębszych warstw mięśniowych i powoduje aż 85 skurczów mięśniowych w ciągu 1 sekundy. Jest to niemożliwe do osiągnięcia standardowym treningiem na siłowni. Dzięki impulsowi oraz naszemu własnemu napięciu rozrywamy włókna mięśniowe, co dzięki późniejszej regeneracji potreningowej i odbudowaniu włókien mięśniowych powoduje budowanie masy mięśniowej.

Bodźce elektryczne wpływają w dużym stopniu na mięśnie, dlatego EMS polecany jest osobom, chcącym je wzmocnić i uwidocznić. Używanie sprzętu jest jednak całkowicie bezpieczne. Mniejsze obciążenie układu mięśniowego i szkieletowego jest możliwe, gdyż intensywność treningu zależy od stymulacji elektrycznej, a nie obciążenia stawów tradycyjnymi ćwiczeniami. Indywidualnie dobrane parametry pomagają w osiągnięciu celu, niwelując przy tym bóle w kręgosłupie, które mogą wynikać z codziennych czynności lub wcześniej doznanych urazów. Elektrostymulacja mięśni podczas treningu EMS szybko prowadzi do ich rozrostu, zwiększona zostaje wytrzymałość. Zauważalna staje się redukcja tkanki tłuszczowej przy jednoczesnej rozbudowie wszystkich dużych grup mięśniowych. Następuje również wyrównanie niedoskonałości mięśniowych.

Zalety treningu EMS

Jedną z największych zalet treningu EMS jest krótki czas trwania sesji. Uczestniczenie w zorganizowanych zajęciach na siłowni lub klubie fitness zastępujemy 20-minutowy treningiem EMS raz lub dwa razy w tygodniu. Niewiele, ale wystarczająco do mocnego pobudzenia wybranych partii mięśniowych. Co więcej, ćwiczenie z elektrostymulacją nie wymaga specjalnego przeszkolenia. Konieczna jest jednak dokładna analiza celu i potrzeb (klienta lub podopiecznego), żeby umiejętnie dobrać rodzaj treningu.

Ponieważ ćwiczenia z EMS są bardzo intensywne, budowanie masy mięśniowej jest znacznie szybsze i skuteczniejsze niż w przypadku niż w przypadku zwykłych treningów siłowych. Wielu uczestników treningów z elektrostymulacją wskazuje widoczne efekty jako kluczowy czynnik motywujący do dalszego wysiłku.

Do innych zalet, związanych z regularnym i odpowiednio dobranym treningiem EMS, należą:

  • Budowanie masy mięśniowej
  • Poprawa kondycji
  • Ujędrnienie skóry
  • Zwiększenie wytrzymałości mięśni
  • Zmniejszone bóle stawów oraz mięśni

Czy warto inwestować w trening EMS?

Jak wynika z omówionych zalet dotyczących treningu EMS a budowania masy mięśniowej warto skorzystać z tej nowoczesnej metody, która skróci nasz czas treningu przy czym będzie on tak samo intensywny. Jest to trening o wiele bardziej efektywny niż tradycyjne formy zajęć fizycznych, dlatego budowanie sylwetki przy jego pomocy będzie przebiegać szybciej. Dzieje się tak ze względu na nieustanne stymulowanie mięśni podczas treningu.

Nie czekaj! Odkryj już dziś trening EMS!

Umów się na bezpłatny trening